Skip to main content

December Story


Kasi lumpsum saja la cerita..hehe

Ini semua sekitar bulan 12 punya cerita la..lebih banyak enjoy-enjoy sudah..yala sudah berbulan-bulan kejar deadline kan.

Cerita pertama ialah futsal antara staff di YS court. Ini seminggu lepas outing di Kundasang.

Muka merah dgn rambut serabai..ni lepas first match. Ntah kenapa la mata jadi mcm tu.
My team~ tapi ada saturang lagi tiada, kesian sebab down with pain on her ex-surgical area.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Lepas tu, 4 hari kemudian ada Christmas gathering di Tambunan Golf Club, Bundusan. Tidak pernah pg ni tapi nun di atas bukit di area Beverly Hills.


My exchange gift for the night..White coffee 1 pack n a mug ja ni hihi..sebab bajetdalam RM20  ke atas.
Interior deco. Memang cantik la pla dalam tu.
Ni ada final match football tapi x ingat sepa main. Yg lain sibuk karaoke, lain duduk depan tv ni.

Ada pool lagi

Paling happy la malam tu sebab dapat INI masa exchange gift! Hahaha..berbaloi-baloi.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Hari Jumaat lepas tu, bff iaitu kak Dhiah nikah..dekat ja la di Kg. Warisan jadi senang pg..

With cik Dyn..hihi sempat mikap-mikap lagi


First time la ni tengok Muslim wedding.
Yeahh madam sudah ^^

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ni ari Sabtu punya..parents in law pg Family Day jadi kami keluar makan di Qing Bon Leong, Metro.




>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ari Ahad lepas church service, pg rumah kak Dhiah lagi untuk majlis sanding..tapii..malangnya tdk dapat tunggu pengantin duduk bersanding sebab adik bawa pg zoo..bergambar-gambar ja la..huhu

Photobooth




>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Zoo Lok Kawi ni first time juga pg ni..untuk fees:

Adult : RM10
Children below 12: RM5
Children below 3 : Free

Di zoo Lok Kawi :)

Tengok gajah..tapi kecil-kecil ja.






>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Nah mood Christmas sudah~~~

Deco di UTC

Deco untuk office ~Olaf~

Our Christmas tree! :D
#181214 kami buat Christmas gathering sekali dengan farewell student intern..
Semua sporting pakai baju tema hihihihi
Ucapan yg penuh emosi..all the best in the future adik-adik semua


Exchange gift~ 
Ini yg sa dapat..mirror.

Cumil juga ni ^___________^
Dapat kad lagi..lama sudah ni x pakai kad
Much love!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Sebelum balik kampung..buat diy untuk deko di kampung..Ini Krismas banner.



Balik kampung kejap sebab ada kazen kawen..tapi syg sa xda ambik gambar sebab sibuk tolong-tolong la kononnya..hihi

Ini ja ada sbg bukti..haha..
Ni esoknya di church. Cantik pla diy fireplace tu..sa yg bg idea pla tu..kekekeke..Yg baju biru tu my bapa sedang bagi testimony..and afterwards ada special prayer for him..
Balik KK..

Merry Christmas! >_<


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Christmas eve~ attend SIB Alamesra punya dinner di Cherry Klubb, Inanam.


Performance from Melodi Kasih. Hampir semua lagu adalah lagu masa sa masih sunday school..
Praise n worship
Makan-makan~~
Saya kena bagi chance untuk testify pasal Krismas..sebenarnya tidak berapa cukup sedia tapi Puji Tuhan dapat juga kongsikan sesuatu..
With preggy mum Suinah.. ^_^
Chubby pun chubby la~ Syukur ja
#251214 The Christmas morning mass at Good Samaritan church. All glory to God!
Christmas dinner with mum-in-law relatives. Terus rumah jadi kecik..

Sempat juga la snap-snap..


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Besoknya, 261214 baru balik kampung..

Ini game menari-nari ni..hehe lucu juga #Familybonding
Preparing for Family dinner #271214

Kali ni buat BBQ..best juga sebab macam ada station sana..sambil nyanyi-nyanyi lagu Natal, bungkus hadiah etc.. Once a year ja dapat macam ni..tapi eldest brother n family tiada ni..
Oh ya..tu banner depan tu ialah banner diy yg sa buat tu.. :D
The gathering..biasanya memang ada short service la..time to pray specially for the family.
The sisters..sa pla tiada ni


So its a wrap! Merry Christmas n Happy New Year 2015!




Comments

Popular posts from this blog

Short Vacay in KL

Hubby and I  went on short trip to KL on 13th - 15th March. But actually hubby was already in KL for work from 10th March so I was only followed him there on 13th. It was very short and tiring vacation but we still enjoyed the moment so much.. It was my first time arrived at Klia2, it was quite spacious but I still can find direction easily as there were enough signboards to follow.  I went directly to 1 Utama via Skybus. It took me about an hour to reach there. I went here for dinner with my sister who worked at The Curve. This kafe is located at Ikano (IPC), just opposite the The Curve building. Creative menus' book. I ordered the Traditional Mien Fen Guo. and drink the soy milk as I felt gastric was attacking :( My food! It was tasty enough, licin juga la sa makan. Hoho This was my sister's. If not mistaken, it was dried...mien. Cant recall the exact name. The sauce was perfect! After dinne...

The Moments from 2013 Street Food

1. Chicken rice at Kedai Kopi Chung Wah, Melaka This is one of the best chicken rice i ever tasted. I can still feel the softness of both the rice ball & meat, as well as the heavenly taste. The shop was small and not exclusive at all, but i bet all the food lover know this place. We ordered twice :D 2. Jonker 88, Melaka Laksa Baba kahwin Nyonya, if I remembered well that was the name. It's soooooo Good!! Pls ignore the plastic bag. This laksa was the besttttt... Will definitely come back..psstt, I think it is at the tip of my tongue now! Sedap sedap.

First entry

Petang semua..sekarang pkul 5.50pm sudah..past 20mins lepas habis keja..masih menunggu hubby datang ambik..hmm mula2 mau singgah supermarket Sunny utk beli bahan2 kek batik special macam dlm blog  Ana  tapi tiada keta pla..harap2 weekend dpt pg cari...hehe ni la rupa kek batik tu..sedapp dan senang! :)