Skip to main content

Eksiden Depan Mata

Ni la first time saya nampak eksiden depan mata. The moment it happened, macam masa pun berenti.

Alkisahnya, kami baru habis church service di Good Samaritan & on the way to SIB Alamesra. Masa kami berenti di traffic lite Lido, saya sedang calling dengan kakak sambil mata tengok lane kiri. Tiba-tiba bamm! Sebiji Ford Ranger menghentam sebiji Viva yang masuk dari T-Junction.

Terus kemek ba tu viva. Tu uncle yg driving tu pun macam terus blank, yg uncle driver ford tu pula macam berasap sudah telinga dia. Marah kali tu. Syukur la kena hentam bahagian depan viva, kalau kena driver seat tidak tau la macamana kejadian dia. Saya terus terjerit dalam telefon, hadoiiii syukurlaaa tiada sakit jantung.

Macam dua-dua pun ada isu ba tu. Yg viva mungkin terus masuk lorong sedangkan dia nampak itu ford dekat sudah, tu ford pula laju kali. Tiada bunyi sctreeeeetccch kalau brek panjang dan mengejut pun. The moment itu viva masuk lorong, terus kena hentam. Laju la tu kan.

Dua-dua kereta tu terus ke tepi jalan untuk settle. Traffic lite pun hijau sudah jadi kami pun terus jalan. Hopefully uncle berdua tu ok la, boleh settle bagus-bagus.


Comments

Popular posts from this blog

Short Vacay in KL

Hubby and I  went on short trip to KL on 13th - 15th March. But actually hubby was already in KL for work from 10th March so I was only followed him there on 13th. It was very short and tiring vacation but we still enjoyed the moment so much.. It was my first time arrived at Klia2, it was quite spacious but I still can find direction easily as there were enough signboards to follow.  I went directly to 1 Utama via Skybus. It took me about an hour to reach there. I went here for dinner with my sister who worked at The Curve. This kafe is located at Ikano (IPC), just opposite the The Curve building. Creative menus' book. I ordered the Traditional Mien Fen Guo. and drink the soy milk as I felt gastric was attacking :( My food! It was tasty enough, licin juga la sa makan. Hoho This was my sister's. If not mistaken, it was dried...mien. Cant recall the exact name. The sauce was perfect! After dinne...

The Moments from 2013 Street Food

1. Chicken rice at Kedai Kopi Chung Wah, Melaka This is one of the best chicken rice i ever tasted. I can still feel the softness of both the rice ball & meat, as well as the heavenly taste. The shop was small and not exclusive at all, but i bet all the food lover know this place. We ordered twice :D 2. Jonker 88, Melaka Laksa Baba kahwin Nyonya, if I remembered well that was the name. It's soooooo Good!! Pls ignore the plastic bag. This laksa was the besttttt... Will definitely come back..psstt, I think it is at the tip of my tongue now! Sedap sedap.

First entry

Petang semua..sekarang pkul 5.50pm sudah..past 20mins lepas habis keja..masih menunggu hubby datang ambik..hmm mula2 mau singgah supermarket Sunny utk beli bahan2 kek batik special macam dlm blog  Ana  tapi tiada keta pla..harap2 weekend dpt pg cari...hehe ni la rupa kek batik tu..sedapp dan senang! :)