Skip to main content

Lemon + Timun Detox

Lama sudah ba sa nampak post pasal minuman ni di fb/ig, ada juga yg cakap-cakap dari mulut ke mulut. Tapi macam biasa bila malas & bertangguh tu datang maka tidak la jadi buat.

Sa pernah try minum lemon setiap pagi sebelum kawen dulu, sebab mau kurus kan..kalau mau kurus langkah pertama ialah detox dulu kann..masa tu sa hiris lemon ja lepas tu simpan dalam esbok. Tapi beberapa kali ja boleh tahan sebab sejuk pla tu minum pagi-pagi. Jadi lepas tu stop ja la..dan biasanya kalau baca post orang mesti dorang simpan dulu dalam esbok semalaman. Tapi sa cadangkan kalau memang tidak biasa minum sejuk pagi-pagi, bagus potong awal pagi lepas tu simpan dalam bekas minuman & bawa pg ofis. Sama juga tu sebenarnya..sebab seharian jg kan berendam dalam air. 

Jadi hari ini dalam sejarah sa buat juga minuman lemon + timun ni sebab kemarin sa rasa telampau minum kopi sudah~~~dan badan rasa berat semacam. Sa masih ambil suplemen Shaklee tapi bukan detox punya. Mau beli detox tea macam Kinohimitsu tu macam membazir pla sebab kita ada banyakkk natural resources yg bulih jadi detox drink. Mau rajin ja.

So semalam pg beli lemon & timun di Giant Supermarket. Semua sekali RM4.30 jaaa. Kekekeke..
Pagi ni baru potong & simpan dalam tapau. Di ofis baru rendam dalam bekas minuman. Tips, untuk memastikan minuman campuran ni kena minum, pastikan ada 1 ja bekas minuman kamu di ofis. Tiada measurement pun, sukahati ja simpan berapa hiris lemon & timun. Agak-agak la kalau telampau rasa pahit tambah la air. 

Jadi hari ni bulihla detox ni kan..setakat ni sa belum minum kupi tapi tidak mengantuk pun. :D :D

Yeah! Syukur..



Kalau lebih rajin, boleh blender timun juga. Sangat bagus untuk pesakit darah tinggi. Yang kena tanam sendiri & tidak pakai racun punya lagi bagus.

Lemon + madu juga bagus untuk sakit tekak.


Comments

Popular posts from this blog

Short Vacay in KL

Hubby and I  went on short trip to KL on 13th - 15th March. But actually hubby was already in KL for work from 10th March so I was only followed him there on 13th. It was very short and tiring vacation but we still enjoyed the moment so much.. It was my first time arrived at Klia2, it was quite spacious but I still can find direction easily as there were enough signboards to follow.  I went directly to 1 Utama via Skybus. It took me about an hour to reach there. I went here for dinner with my sister who worked at The Curve. This kafe is located at Ikano (IPC), just opposite the The Curve building. Creative menus' book. I ordered the Traditional Mien Fen Guo. and drink the soy milk as I felt gastric was attacking :( My food! It was tasty enough, licin juga la sa makan. Hoho This was my sister's. If not mistaken, it was dried...mien. Cant recall the exact name. The sauce was perfect! After dinne...

The Moments from 2013 Street Food

1. Chicken rice at Kedai Kopi Chung Wah, Melaka This is one of the best chicken rice i ever tasted. I can still feel the softness of both the rice ball & meat, as well as the heavenly taste. The shop was small and not exclusive at all, but i bet all the food lover know this place. We ordered twice :D 2. Jonker 88, Melaka Laksa Baba kahwin Nyonya, if I remembered well that was the name. It's soooooo Good!! Pls ignore the plastic bag. This laksa was the besttttt... Will definitely come back..psstt, I think it is at the tip of my tongue now! Sedap sedap.

First entry

Petang semua..sekarang pkul 5.50pm sudah..past 20mins lepas habis keja..masih menunggu hubby datang ambik..hmm mula2 mau singgah supermarket Sunny utk beli bahan2 kek batik special macam dlm blog  Ana  tapi tiada keta pla..harap2 weekend dpt pg cari...hehe ni la rupa kek batik tu..sedapp dan senang! :)